porotaMotto:
Na otázku - Co poradíš mladým muzikantům, než se přihlásí do jakékoli soutěže? - odpovídá Víťa Troníček (Marien): Co poradím? Aby to soutěžení nebrali vážně a aby se na tu soutěž zašli nejprve podívat jako diváci. Mnoho začínajících nemá vůbec ponětí o úrovni, jaké musí interpret dosáhnout, aby uspěl. A následné rozčarování z prvotního neúspěchu už otrávilo mnoho nadšenců, kterým chyběla vytrvalost. A největší soutěží je hraní mimo soutěže.

Složení finálové poroty:
Předsedkyně:    Marcela Voborská – dlouholetá zpěvačka skupiny Pacifik, věnuje se také skladatelské a textařské činnosti,

Členové:     Roman Horký – kapelník skupiny Kamelot,
Jiří Mach – všestranný muzikant a zpěvák hrál u kapely Poutníci, dnes v seskupení Druhá míza V. Zíchy,
Milan Tesař – moderátor rádia Proglass
Vojta Kiďák Tomáško –je český trampský a folkový písničkář z Lokte n/O a držitel několika Port,
Vladimír Vlasák – hudební publicista, recenzent MF DNES,
Vojta Zícha – multiinstrumentalista a kapelník Druhé mízy V. Zíchy

Semifinálová porota:
Předsedkyně:    Stáňa Plívová – skvělá zpěvačka a kreslířka
Členové:         Veronika Stráníková, Luboš Stráník – kapela Stráníci
Tomáš Berka – skvělý kytarista, člen kapely Druhá míza V. Zíchy
Ota Maňák kytarista a kapelník pěveckého sboru Sluníčko


Názor porotce Vladimíra Vlasáka

Dívčí trio Berušky je svěží, má energii a zdravý zvuk. Image na jedničku, to je zcela v pořádku. Tvůrčí talent ještě probublává na povrch, hlavně v textech, které místy připomínají gymnazijní veršování. Nejlépe vyzněla anglicky zpívaná píseň. Když nám pak holky v zákulisí řekly, že zpívají i Suzi Quatro nebo Rammstein, docela rád bych to na Portě slyšel. Každopádně rostou k osobitosti i k možnému ocenění.
Jan Řepka je hotová písničkářská osobnost, i když si špatně vybral písně pro krátkou soutěžní prezentaci. A zbytečně dlouho mluvil. V poslední písni vsadil bohužel i na překonané folkařké mudrování, například že nezmění svět. Ale jeho jiné písně mají pointu i neotřelé textařské obraty, jeho barva hlasu je dylanovsky jedinečná. Možná by si mohl dát pozor na výboje lehké, jistě nezamýšlené, arogance, které z jeho projevu občas probleskly.
Sestava Ajeto funguje v rámci písničkářských klišé včetně chytlavosti v prvním plánu a hezkých zvuků. Písničkářská naivita může být i přes svou upřímnost někdy přítěží, ale důležitá je hlavně chuť do hraní, kterou kapela má v sobě.
Skupina Šworc oblékla své skladby do slušivého, efektního kabátu, ovšem pod ním bylo spíš prázdno. Kromě poslední písně Druhá míza, která se blýskla netuctovým textem i stylem.  Hrát i zpívat Šworc umí, ale dobývá posluchačovo srdce příliš podbízivě. Texty duněly banalitami, zazněla spousta rafinovaně líbivých vábniček či spíš pastí na emoce. Balení hezké, chuť mdlá.
Sestava Memento našla inspiraci v lidové muzice, již se pokouší hrát čistě, od kořenů. Kromě písně Petrovický zámek však svou inspiraci zatím příliš nerozvíjí, z lidovkového základu by mohla jistě vypučet osobitější hudba. Houslový sound i jejich mladý nápřah se mohou časem oposlouchat.                    
Vladimír Vlasák