1. Myslíte si, že je to pro Portu velký problém, že se musí vypnout aparatura ve 23:00 a přes to vlak nejede?
Myslím, že to není problém. Stačí naplánovat program do 22:00, aby byla časová rezerva pro případ skluzu a bude po problému.

2. Jak se vám zdá novinka, že se bude obměňovat porota a tedy i její předseda častěji než bylo zatím zvykem?
To je jedině dobře. Pokud bude porota každý rok jiná, tím větší šanci budou mít soutěžící, že jednoho dne (nebo spíš roku) se porotě trefí do vkusu, a tím pádem budou mít i větší motivaci, hlásit se příští rok, pokud letos neuspěli. A zlí jazykové nebudou moct remcat, že hodnocení je neobjektivní.

3. Zúčastnili jste se celého Porta systému od oblastních kol až po Ústí... je pro vás třívrstvá Porta problematická?
Naopak. Hlavní devizou hudebních soutěží pro začínající interprety podle mě je, že si zahrají na co nejvíce akcích, a uslyší je co nejvíc lidí. Čím víc kol, tím víc posluchačů. Osobně bych navrhoval, aby se kromě České národní porty a Ústecké mezinárodní porty pořádala v Čechách ještě nějaká meziplanetární porta, kde by kromě sedmi účastníků z Čech a dvou ze Slovenska byl ještě jeden z Omikronu 6 za souhvězdí Alfa Centauri.

4. Je pro vás žánrový rozptyl Porty dostatečný?
Nedá se říct, že by žánrovej rozptyl byl zrovna širokej. Ale myslím, že to není výběrem poroty, ale spíš tím, že hodně interpretů se na Portu nepřihlásí, protože se bojí, že by je publikum a porota Porty nepřijali. To si myslím, že tak není. Většina publika je podle mě žánrovým přesahům otevřená. I když samozřejmě, že se na Portě najdou i tací, co prohlašujou "ein Reich, ein Folk" a nejradši by vyhladili každýho, kdo nesplňuje jejich kritéria žánrový čistoty. Díky těmhle lidem získává v očích veřejnosti slovo Folk tochu pejorativní význam a hudebníci se pak bojej k Folku přihlásit. Já osobně věřím, že F**k není sprostý slovo. Já hraju F**k a nestydím se za to. A budu se hlásit na jaký F**káčský soutěže budu chtít. A komu se to nelíbí, můžu jenom vzkázat: "F**k off!"

5. Přihlásíte se znovu do soutěže?
Vzhledem k tomu, že mi do sbírky chybí titul Miss porta, tak o tom silně uvažuju.

6. Co se Vám líbilo a co byste změnili?
Je super, že se Porta stará o své vítěze a kromě věcnejch cen jim zařizuje i rozhovory v rádiu a televizi. To může začínajícím interperetům hodně pomoct.
Naopak na organizaci průběu finálových akcí (zejména té v Ústí) je hodně co zlepšovat.Na žádném jiném z dvaceti festivalů, na nichž jsem letos hrál, se mi nestalo, že bych ještě týden před akcí nevěděl, který den a kdy vlastně budu hrát. A to, že má člověk někam přijet v deset, aby pak hrál od šesti večer - z toho mi zůstává rozum stát.
Dalším nedostatkem bylo, že při předávání cen nebylo v zákulisí slyšet, co se říká na pódiu, a vzhledem tomu, že v zákulisí nebyl ani žádný inspicient, soutěžící nevěděli, kdy mají jít na podium a museli se řídit čirou intuicí. Taky mě dost zarazilo, že se před vyhlašováním, kde se písně vítězů živě přenášely do radia, nedělala žádná zvuková zkouška. A vůbec zvuk v letním kině v Ústí byl dost katastrofální. Den předtím na náměstí to sice taky nebyl žádný zázrak, ale pořád to bylo o dost lepší. Možná by stálo za zvážení, zda nepořádat oba dny tam.
A taky by bylo fajn, kdyby se nestávaly takový věci, jako když někdo pořadatelům asi desetkrát opakuje, aby nepoužívali jeho občanský jméno ale pouze jeho pseudonym, tak stejně při vyhlašování jeho občanský jméno řeknou a následně to korunujou tím, že zkomolí název jeho vítězný písničky - ale to je jen takovej příklad, nenarážím na nic konkrétního:-)
I když to podle předchozích řádků vypadá, že spíš remcám než chválím, celkově považuju letošní Portu za dost povedenou akci a můžu každýmu z muzikantů doporučit, ať se přihlásí. Protože kdo v životě nevyhraje aspoň jednu Portu, není chlap!

Xindl X

Díky za Portu ...jvz