1.Myslíte si, že je to pro Portu velký problém, že se musí vypnout aparatura ve 23:00 a přes to vlak nejede?
Koncerty na hlavním pódiu by mohli být klidně do 2h do rána jako na většině festivalů. Pokud samozřejmě produkce neruší spící děti a nebo nemocné atp. Konkrétně v Řevnicích by se mohlo hrát klidně nonstop.

2. Jak se vám zdá novinka, že se bude obměňovat porota a tedy i její předseda častěji než bylo zatím zvykem?
Doufejme, že to přinese větší žánrovou benevolenci.

3. Zúčastnili jste se celého Porta systému od oblastních kol až po Ústí... je pro vás třívrstvá Porta problematická?
Kdo chce soutěžit a vyhrát musí si to opravdu protrpět. Bylo by dobré pro vítěze oblastních a dalších kol alespoň proplácet cesťáky a motivovat buď drobnými dárky a nebo třeba obědem pro celou kapelu. Jinak je to dost nákladný a únavný.

4. Je pro vás žánrový rozptyl Porty dostatečný?
NE. Porta si drží svojí žánrovou parketu a vše mimo tuto polohu je alternativní a tudíž nežádoucí.

5. Přihlásíte se znovu do soutěže?
Pokud ANO, tak cíleně a v tom případě už bohužel z naší strany nepřirozeně. Je to proto, že se potřebujeme zviditelnit a pokud děláme akustickou muziku s výbornými texty, ale trochu jinak, než je Portou přípustné, tak kde jinde než na právě na Portě.

6. Co se Vám líbilo a co byste změnili?
Co bylo opravdu frustrující a neprofesionální byl zvukař a jeho výkon a potažmo jeho levná aparatura, který zvučil recitály soutěžících skupin u Řevnického zámku. Nejen, že měl laxní přístup k samotným kapelám, ale pokud se zvučí akustická muzika na mikrofony značky Stagg, tak to už je samo o sobě tragédie.
A pokud při zvučení na openair koncertu se z beden ozývá hučení větru a ne muzika, tak to se můžete na pódiu roztrhat, ale foukající vítr do mikrofonu a následné hučení z beden opravdu nepřeřvete. A přitom stačí koupit molitanové návleky na mikrofony, které se za tímto účelem už mnoho let vyrábějí a je po starostech. Nevím, jak se dotyčný pán jmenuje, ale pokud bude ještě někde zvučit, tak odmítnu vystupovat, protože je to pro naší kapelu kontraproduktivní a místo propagace si nebudeme dělat ostudu. Je to až k neuvěření, protože při poslechu známé kapely, kterou zvučil dotyčný pán, jsem zjistil, že poslouchám vlastně úplně někoho jiného, který snad neumí ani hrát a ani zpívat. Bylo by dobré, aby si dotyčný pán uvědomil co dělá, pro koho to dělá a zda ho to vůbec těší co dělá. Hudba se dělá pro lidi, protože kdo jiný by ji měl poslouchat než právě lidi. A my neděláme hudbu proto, aby nám jí jeden jedinec z jakéhokoli důvodu posral.

Bubeník kapely Stejná krev Dany Houdkové

Díky za Portu ...jvz