SAI

Žhavé téma, s kterým se stále potkáváme, je, že se řeší OSA. Jestli je to špatně, být, nebo nebýt OSA zastupován. Na věc je možné dívat se z několika stran.

SAI

Muzikanty by určitě mělo zajímat, jak si vedou na poli užití jejich nahrávek, nebo autorství při užití na veřejnosti, což pro ně zajišťují kolektivní správci OSA, Intergram atd. K tomuto poznání a kontrole vytvořily OSA i Intergram elektronickou databázi děl a výkonů.

SAI

Hudební burzaS rozmachem vydávání vlastní tvorby na CD, nebo prezentováním na internetu, by měl vznikat celkem logicky přetlak v šuplících, protože ne všechno se dá použít pro vlastní potřeby kapely, nebo své. Při tvorbě zkrátka vzniká i něco, co je sice třeba dobré, ale zrovna se to nehodí do na právě vznikající album…Pak nastává problém, kam s písní. A není to zrovna jednoduché, zavolat potenciálnímu interpretovi a sdělit mu, že pro něho mám písničku, bez textu a  aby si pro ni přijel, že je skvělá a přesně pro něho…:-))

SAI

Několik kapek byrokracieKaždý kdo napíše písničku, by si ji měl ochránit, aby mu přinášela zaslouženou odměnu a taky, aby o ni nepřišel ve víru hudebního pirátství. Není to tak těžké a v současné době to jde jak inkoustem, tak elektronicky.
Jde o to, že písnička opatřená textem, ale i bez textu se prvním zveřejněním stává křehkou květinou, která buď může kvést den, týden a nebo hodně dlouho, tedy několik let a nebo se stane nesmrtelnou . A i kdyby se zdálo, že uschla, tak se jednoho dne zase probudí k životu a může žít další celé století. A to je potom trefa.

SAI

Svaz autorů a interpretůje profesní organizace, která zastupuje autory a inteprety na institucionální úrovni. SAI podporuje mnoho hudebních projektů a je již několik let významným partnerem Českého národního finále Porty. V roce 2010 oslavil jednadvacetileté výročí činnosti a podpořil jak folkové tak jazzové, alternativní, nebo rockové hudební projekty.

Strana 2 z 2