Žhavé téma, s kterým se stále potkáváme, je, že se řeší OSA. Jestli je to špatně, být, nebo nebýt OSA zastupován. Na věc je možné dívat se z několika stran.
Žhavé téma, s kterým se stále potkáváme, je, že se řeší OSA. Jestli je to špatně, být, nebo nebýt OSA zastupován. Na věc je možné dívat se z několika stran.
Muzikanty by určitě mělo zajímat, jak si vedou na poli užití jejich nahrávek, nebo autorství při užití na veřejnosti, což pro ně zajišťují kolektivní správci OSA, Intergram atd. K tomuto poznání a kontrole vytvořily OSA i Intergram elektronickou databázi děl a výkonů.
Cenu Senior Prix 2014 letos na návrh SAI obdrželi Eva Pilarová, Václav Neckář, Jaroslav Wykrent, Tony Linhart, Pavel Sedláček, Svatopluk Macák, Vítek Fiala a Ivan Smetáček.
S rozmachem vydávání vlastní tvorby na CD, nebo prezentováním na internetu, by měl vznikat celkem logicky přetlak v šuplících, protože ne všechno se dá použít pro vlastní potřeby kapely, nebo své. Při tvorbě zkrátka vzniká i něco, co je sice třeba dobré, ale zrovna se to nehodí do na právě vznikající album…Pak nastává problém, kam s písní. A není to zrovna jednoduché, zavolat potenciálnímu interpretovi a sdělit mu, že pro něho mám písničku, bez textu a aby si pro ni přijel, že je skvělá a přesně pro něho…:-))
Každý kdo napíše písničku, by si ji měl ochránit, aby mu přinášela zaslouženou odměnu a taky, aby o ni nepřišel ve víru hudebního pirátství. Není to tak těžké a v současné době to jde jak inkoustem, tak elektronicky.
Jde o to, že písnička opatřená textem, ale i bez textu se prvním zveřejněním stává křehkou květinou, která buď může kvést den, týden a nebo hodně dlouho, tedy několik let a nebo se stane nesmrtelnou . A i kdyby se zdálo, že uschla, tak se jednoho dne zase probudí k životu a může žít další celé století. A to je potom trefa.
je profesní organizace, která zastupuje autory a inteprety na institucionální úrovni. SAI podporuje mnoho hudebních projektů a je již několik let významným partnerem Českého národního finále Porty. V roce 2010 oslavil jednadvacetileté výročí činnosti a podpořil jak folkové tak jazzové, alternativní, nebo rockové hudební projekty.