Rozhovory

Jsi anoncován, coby jeden z porotců celostátního finále Porty v Řevnicích. Byl jsi už někdy v této funkci?
Podle mě by účast v porotě neměla být funkcí, ale posláním. Poprvé v životě jsem v porotě působil v roce 1975. Pamatuji si to přesně, protože tenkrát Honza Nedvěd vyhlásil, že bych měl být veřejně oběšen. Soutěžili totiž Brontosauři...

Rozhovory

Jiří Tichota:
„Na Portách byli tak často, že si pamatuji jen první vstup na druhém ročníku v r. 1968 v Ústí ( tam to byl, jak známo, festival trampský a živě si pamatuji, jak po prvních tónech spirituálu Little David na nás trampské publikum volalo "Děte s tou operou do prdele!") a druhý v r.1969, kdy jsme již - se stejným typem repertoáru - byli přijati vřele a cenu Porta obdrželi. Od té doby jsme až do listopadu 89 byli na Portě pokaždé, já navíc vždy jako člen poroty. Přesto, že jsem v r. 1974 ve Svitavách vyhodil jako její předseda z jednání poroty náčelníka všeho svazáctva Pravdu - jen už mě nikdy neudělali předsedou. Nesbírám trofeje a tak si nepamatuji, kolik Port jsme dostali, vím jen, že i Zlatou Portu. Po listopadu jsme už hodně pauzírovali, ale v posledních asi 5 letech - s výjimkou loňska, jsme zase na Portě hrávali.“

Rozhovory

Kdo se stane držitelem zlaté, stříbrné a bronzové Porty 2010? O tom bude rozhodovat i úžasná zpěvačka Pacifiku Marcela Voborská. Výběr určitě nebude snadný – přijďte se přesvědčit osobně do Řevnic ve dnech 25. – 27. června 2010.

Rozhovory
Ani 44. ročník největšího soutěžního festivalu v oblasti trampské, folk a country hudby se neobejde bez poroty, která nakonec rozhodne o vítězi Porty 2010. Jedním z porotců bude i muzikant Luboš Stranďa Stráník, který své odpovědi pojal velmi stručně a jasně.

Rozhovory

Karel Plíhal už od lo?ska zase piln? koncertuje. Také chystá CD VZDUCHOPRÁZDNINY a p?ed ?asem vydal knížku verš? „Jako COOL v plot?“, kterou v?ele doporu?uji na zahnání chmur? a t?žkých myšlenek. Verše z ní i nové písn? z p?ipravovaného alba (jak sám ?íká) „postupn? ven?í“ na svých koncertech, kterých je ro?n? kolem sedmdesáti. Písn? na koncertech prokládá práv? veršováním, podobn? st?ídá také kytary - co píse?, to zm?na nástroje. Pro?? To se do?tete níže.