Kapely, které projdou sítem Porty a dostanou se až do ?evnického finále, už n?co dokázaly. P?esto to ale nemusí být zásadním argumentem „dramaturg?“ r?zných festival?, kterých je v prádninovém ?ase u nás opravdu hodn?.
Kapely, které projdou sítem Porty a dostanou se až do ?evnického finále, už n?co dokázaly. P?esto to ale nemusí být zásadním argumentem „dramaturg?“ r?zných festival?, kterých je v prádninovém ?ase u nás opravdu hodn?.
Týden se přehoupl od finále Porty v Řevnicích, emoce vychladly, spánkový deficit byl vyrovnán a nastal tedy čas, aby se s odstupem hodnotil průběh celého soutěžního klání. Kiďák se patrně srovnal a „vychladl“ mnohem rychleji a napsal článek moc pěkně. Ve většině názorů se s ním ztotožňuji.
Tak milí a zlatí.
Porta 2011 je minulostí. Tak nějak se chci ještě na chvilku na to kouzelné místo lesního divadla v Řevnicích vrátit. Dokud je to v paměti. Bylo to moc fajn. Fakt moc fajn. A ještě lepší než před rokem. Pokaždé je to teď lepší a tak věřím, že nepatrné chybičky se příště nebudou opakovat. Nebudou?
Pátým rokem pořádáme spolu s Verunkou Krušnohorské kolo Porty, dá se říct, že to není až tak dlouho a je to vlastně pravda. Naštěstí máme dost zkušeností s Portou z let osmdesátých a tak jsme měli od začátku dost jasnou představu, jak má předkolo této soutěže vypadat.
Letošními vít?zi ?eského národního finále v ?evnicích se stala skupina D.N.A. z Brna. Diváckou Portou byla ocen?na jejich instrumentální skladba nabitá energií a optimismem s názvem "Na úsvitu". Do ?evnic postoupili do semifinále. Na semifinálové scén? ze sebe shodili svazující trému, aby v Lesním divadle p?edvedli to nejlepší, co umí, a odnesli si hlavní cenu Porty. Malý rozhovor vznikl den poté, hned ho také p?inášíme ?tená??m Portýra.
Portýr oslovil porotce Vojtu Kiďáka Tomáška, aby nám pověděl, na který aspekt dává při hodnocení soutěžících velký důraz.
Kromě instrumentální stránky je pro mě důležitý text písní. Tedy to, co chce autor písní říci.
Pokud má interpret, ať jedinec nebo skupina, skvěle zvládnutou hudbu, kterou okouzlí posluchače, ale po odehrání posledního tónu po písni v hlavách posluchačů nezbyde na přemýšlení nic, je něco špatně.